Najczęściej w pracy obowiązują sztywne zasady, których każdy pracownik powinien się trzymać. Przede wszystkim te zasady dotyczą pracy biurowej bądź współpracy biznesowej, gdzie wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Jeden mały błąd może przeważyć nad poważnym projektem.
Taka sytuacja nie dotyczy tylko perfekcji w wykonywaniu obowiązków służbowych, ale również innych aspektów – między innymi w doborze odpowiedniej kreacji. Istnieją szczegółowe wytyczne, jakie obowiązują w pracy biurowej bądź biznesowej – szczególnie dla kobiet. Sukienki do pracy nie powinny być ani za długie, ani za krótkie. Odpowiednia długość takiej sukienki powinna sięgać za kolano lub równo z kolanem. Można pozwolić sobie na delikatne rozcięcie, jednak nie może ono być zbyt duże, żeby nie rzucało się to w oczy.
Dress code
Sukienki do pracy powinny być eleganckie i proste, nie powinny zawierać zbyt dużej ilości falbanek czy zdobień. Najlepiej, gdyby sukienki były dopasowane. Jeśli chodzi o dekolt, można pozwolić sobie na delikatny, niezbyt odsłaniający biust. Dekolt nie może być zbyt wyzywający, a rozcięcie zbyt głębokie, ponieważ nie wygląda to estetycznie. Kobieta, która uznaje się za profesjonalistkę, powinna wybrać sukienkę, która zasłania ramiona, a rękawy sięgają do połowy długości między łokciem, a barkiem. Jeśli pogoda tego wymaga i kobieta musi założyć sukienkę na ramiączka, powinna założyć do niej marynarkę. W każdej pracy obowiązuje odpowiedni dress code, czyli zasady i etykieta ubioru. Każdy pracodawca ma inne wytyczne co do ubioru, jednak w pracach biurowych czy biznesowych są one bardzo zbliżone do siebie, a wszystkie mają jednakowe podstawy ubioru.
Ważna kolorystyka
Sukienki do pracy muszą mieć stonowane, raczej ciemne kolory. Zazwyczaj są to kolory granatowy, grafitowy lub szary, ale w wielu przypadkach można spotkać się również z beżowym lub brązowym kolorem. Nie powinny za to mieć metalicznego połysku, a odcienie sukienek powinny wpadać w brąz lub grafit. A co z kolorem czarnym? Jest to bardzo powszechny kolor, jednak zbyt poważny do pracy. Uważa się, że czarny to kolor wieczorowy, dlatego nie jest on odpowiedni do pracy. Jedynie połączenie prostej czarnej sukienki z marynarką jest w wielu zawodach dopuszczalne.
Styl i elegancja
Kobiety, wybierające ubranie do pracy, powinny pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze o zasadach ubioru, jakie panują w firmie, w której jest zatrudniona, a po drugie o fasonie, który powinna wybrać. Kobieta, która wybiera sukienkę, powinna wziąć pod uwagę swoją wygodę i elegancję, ponieważ to ona będzie nosić tę sukienkę. Zatem powinna wybrać coś swobodnego i w czym będzie ładnie wyglądać.